Oferta

Sprostanie wymaganiom współczesnego świata to stawianie przed wszystkim na ciągły rozwój. Kompleksowe i innowacyjne podejście, elastycznie dopasowane do indywidualnych potrzeb, to moja wizytówka. Specjalizuję się w fachowym doradztwie, coachingu, tutoringu. Pracuję we wszystkich obszarach ważnych dla klienta, a moje sesje z założenia prowadzą do wzmocnienia kompetencji już posiadanych oraz do rozwiązania problemów. Jestem też logopedą i certyfikowanym trenerem TUS i TR. Zapraszam do kontaktu.

Coaching

Coaching[1] jest jedną z wielu praktycznych form rozwoju osobistego, jest partnerstwem z klientem w prowokującym do myślenia i kreatywnym procesie, który inspiruje go do maksymalizacji osobistego i zawodowego potencjału. Głównym celem coachingu jest poszerzenie samoświadomości i odpowiedzialności za swoje życie. Coach to osoba, która posiada wiedzę i umiejętności do świadomego przeprowadzenia klienta przez proces coachingu, stymuluje do myślenia, prowokuje do zmiany, wspiera go w realizacji celów. Coaching prowadzi do wglądu, nowych odkryć, które jednak zawsze muszą pozostawać w harmonii z indywidualnością jednostki, jej rozumieniem świata, hierarchią wartości i preferencjami. Podstawą tego procesu jest relacja. Dla mnie zawsze ważny był człowiek, a informacje zwrotne, jaką otrzymuję od wielu lat na temat swojej pracy spowodowały, że chcę i umiem pracować w ten sposób z drugą osobą. Zapraszam na sesje.

Tutoring

Tutoring[2] opiera się na relacji człowieka z człowiekiem, tutora z podopiecznym. Jest to podejście spersonalizowane i całościowe, uwzględniające to, że każdy jest inny i że nasze życie i rozwój odbywają się jednocześnie w wielu sferach. W tutoringu chodzi o „akuszerowanie” procesu rozwoju – odkrywania talentów oraz rozwoju umiejętności samodzielnego myślenia i tworzenia. Tutoring to spotkanie, rozmowa i relacja. W tej przestrzeni rodzi się zaufanie i poczucie bezpieczeństwa, dzięki którym tutee nabywa gotowości, by podejmować coraz to nowe wyzwania. W atmosferze zaufania może być gotów, by wychodzić poza swoją sferę komfortu, by zmagać się z tym, co nieznane bez obawy, że popełni błąd. W edukacji konwencjonalnej błąd jest problemem, który się tropi i który wpływa na obniżenie oceny. W tutoringu błąd jest niezbędnym elementem eksploracji tego, co nowe. Wiara we własny potencjał, w to, że jutro mogę być dalej niż jestem dzisiaj, motywacja do pracy i do celowania wysoko, jest możliwa dzięki relacji z dobrym tutorem.  Mogę być nim dla Twoich Dzieci.

Trening TUS

Prawidłowy rozwój umiejętności społecznych, jest obok samoświadomości oraz umiejętności regulowania i kontrolowania emocji, jednym z ważniejszych obszarów rozwoju, a także jest niezbędny do rozwoju inteligencji emocjonalnej. Lista tych umiejętności jest długa: asertywność, umiejętność współpracy, umiejętności komunikacyjne (umiejętność słuchania, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, zadawanie pytań, wyrażanie próśb, zbieranie informacji, udzielanie informacji zwrotnych, wydawanie poleceń, prowadzenie dyskusji, negocjowanie i przekonywanie innych), umiejętność postępowania w sytuacjach konfliktowych i rozwiązywania konfliktów, empatia, autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku. TUS jest metodą stosowaną w pracy przede wszystkim z grupami. Jednak w pracy z dziećmi z niektórymi zaburzeniami (z FASD, z autyzmem, mutyzmem wybiórczym czy innymi zaburzeniami lękowymi) warto wprowadzić taką pracę indywidualną.[3] Dodatkowo jako pasjonatka mindfullnes stosuję trening uważności. To doskonała metoda dla dzieci (i nie tylko) mających problemy ze skupieniem uwagi, ze słabą koordynacją wzrokowo-ruchową, z problemami emocjonalnymi.

Logopedia

Czym zajmuje się logopeda? Pracuje z dziećmi i dorosłymi z wadami wymowy, z dziećmi mającymi problem z ssaniem, żuciem, połykaniem, z opóźnionym rozwojem mowy, z dysleksją i ryzykiem dysleksji, z osobami z zaburzeniami emisji głosu, z niepłynnością mówienia i jąkaniem, z wadą słuchu, demencją, po udarach, wypadkach komunikacyjnych, po laryngektomii, z osobami ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością intelektualną. Terapia logopedyczna polega na wieloaspektowym i kompleksowym podejściu do każdego, wspomagającym jego rozwój intelektualny, społeczny, emocjonalny i fizyczny. Stosuję podejście holistyczne, a metody dobieram stosownie i indywidulnie do potrzeb pacjentów. Zapraszam na konsultacje, diagnostykę, terapię.
Przypisy

[1] www.icf.org.pl, www.coachfederation.org.

[2] www.cw.edu.pl.

[3] Bandach M., „Trening umiejętności społecznych…”